SFO information

Velkommen til Uglegårdsskolen’s SFO.

Uglegårdsskolen SFO består af 2 indskolingshuse, nemlig Uglereden og Uglehuset samt vores SFO2, KlubUglen.

Vi har ca. 440 indmeldte børn fra 0. – 3. klasse samt specialklasser i SFO og det nogenlunde lige mange børn i begge huse.

Børnene er fordelt klassevis i de 2 indskolingshuse og man kan starte i SFO pr. 1. april i det år, hvor man starter i børnehaveklasse og kan fortsætte indtil 31. marts 3. klasse.

Vores klub/SFO2, KlubUglen, er et fritidstilbud for elever i 3. klasse (1. marts) til og med 6. klasse, dog kan der dispenseres for børn i specialklasser.

KlubUglen har til huse i egne lokaler og har ca. 260 indmeldte elever henover året.

Åbningstider.

På skoledage:

SFO-afdeling Åbningstider

Uglehuset og Uglereden 12.45 – 17.15 mandag til torsdag, 12.45 – 16.15 om fredagen.

KlubUglen 12.45 – 17.30 mandag til torsdag, 12.45 – 16.30 om fredagen.

SFO’erne Uglereden og Uglehuset har et tilbud om morgenåbning for indmeldte SFO-børn i tidsrummet 06.45 – 07.50 på skoledage.

- Der er ikke tilbud om morgenåbning for elever tilmedlt KlubUglen/SFO2.

I skoleferier:

SFO-afdeling Åbningstider

Uglehuset og Uglereden 06.45 – 17.15 mandag til torsdag, 06.45 – 16.15 om fredagen.

KlubUglen 09.00 – 15.00

Lukkedage

SFO og klub har udover helligdage lukket følgende dage:

D. 24. og 31. december samt dagene mellem jul og nytår.

De 3 dage før påskeferien.

Dagen efter Kr. Himmelfartsdag.

5. juni (Grundlovsdag).

Nødpasning

På lukkedage etableres nødpasning, for de indmeldte SFO1-børn, der måtte have behov.

Nødpasningen etableres på en af kommunens institutioner og tilmelding er nødvendig via pladsanvisningen.

- Bemærk, at nødpasning kun gælder børn i SFO1 og ikke klub-børn

Du kan finde relevante oplysninger om vores SFO og klub i menuen ovenfor.

Generelle informationer om SFO’er i Solrød Kommune finder du på www.solrod.dk